تی-بالکا

چای ایرانی بهتر است یا خارجی؟ بررسی تفاوت چای خارجی و ایرانی

پچای ایرانی بهتر است یا خارجی؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوال‌هایی است که ایرانیان به هنگام خرید چای در سوپرمارکت‌ها و یا مراکز خرید همواره از خود می‌پرسند. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که میان انتخاب چای خارجی و ایرانی اندکی شک و تردید دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم مطالب ارائه شده در این مقاله را با دقت بخوانید.

دلایل زیادی وجود دارد که سبب تمایز و برتری چای ایرانی نسبت به چای خارجی  می‌شود. چای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های گرمی است که در ایران مصرف می‌شود و ایران جزو آن دسته از کشورهایی است که بیشترین مصرف سرانه چای را دارد.

فرق بین چای ایرانی و خارجی چیست؟

محبوبیت چای در گذشته ایران بسیار بیشتر از محبوبیت امروزه آن بوده‌، به گونه‌ای که در گذشته در هر خیابان یک چای‌خانه وجود داشته است. این نوشیدنی گرم از برداشت برخی از گیاهان در شمال کشور به دست می‌آید و کشاورزان ایرانی این نوشیدنی گوارا را از طرق مختلف تهیه می‌کنند.

مطالعه کنید :  چای را بیشتر بشناسیم

تنوع چای در ایران آنقدر زیاد است که اگر بخواهیم در این مقاله در خصوص آن با شما صحبت کنیم، به کلی باید موضوع را به فرهنگ چای و جایگاه آن در بین ایرانیان اختصاص دهیم. در ادامه این مقاله ما به بررسی تفاوت چای خارجی و ایرانی می‌پردازیم و با ذکر اسناد به شما نشان می‌دهیم که چای ایرانی از مرغوب‌ترین انواع چای در دنیا است.

بررسی تفاوت چای ایرانی و چای خارجی ،چای ایرانی بهتر است یا چای خارجی ؟

در این بخش از مقاله شما به پاسخ این سوال خواهید رسید. ایرانیان چای را با بسیاری از محصولات طعم دهنده و ادویه‌جات ترکیب می‌کنند و در نهایت یک طعم خارق‌العاده به این نوشیدنی گرم انرژی‌زا می‌بخشند.

ایرانیان چای را با هل، زعفران، لیمو‌ترش خشک و یا حتی دارچین مخلوط می‌کنند و سپس دم می‌کنند. همانطور که گفتیم محبوبیت چای به قدری در ایران زیاد است که مردم همواره به فکر یافتن طعم‌دهنده‌های مناسب برای خوش‌طعم کردن این نوشیدنی هستند.

در سال های اخیر مارک‌های مختلفی اقدام به تولید چای در سطح ایران کردند و حتی برای جذب مشتری و خوش‌طعم شدن چای از ترکیبی از میوه‌های خشک نیر در آن استفاده نمودند.

برخی از طعم‌های محبوب چای عبارتند از توت فرنگی، سیب و یا حتی پرتغال. چای سیاه همراه با هل، چوب دارچین، گل محمدی و یا زعفران هم محبوب‌ترین ترکیب‌ها در ایران هستند.

ایران در زمینه چای حرف‌های زیادی برای گفتن دارد به همین دلیل در ادامه این بخش به توضیح این مسئله می‌پردازیم که چرا چای ایرانی برتر از چای خارجی است و چرا  شما باید از چای ایرانی حمایت کنید.

مطالعه کنید :  طريقه دم كردن چاي سبز

مشخص شدن تفاوت چای خارجی و ایرانی در رنگ

چای‌ ایرانی خالص و مرغوب  ۱۰۰% بدون رنگ‌های افزودنی است، اما متاسفانه ما در بسیاری از برندهای چای خارجی شاهد استفاده از اسانس‌‌ها و رنگ‌های مصنوعی هستیم. کیفیت و رنگ چای ایرانی اولین تفاوت میان این دو نوع چای است.

 کدر شدن یکی دیگر از تفاوت چای ایرانی و خارجی 

در بالاتر برایتان توضیح دادیم که در اکثر چای‌های خارجی از مواد شیمیایی و رنگ‌های مصنوعی استفاده می‌کنند و اگر می‌خواهید صحت این حرف را بسنجید می‌توانید یک لیوان چای خارجی درست کنید و پس از گذشت یک ساعت شاهد کدر شدن رنگ چای باشید که اصلاً ویژگی خوبی نیست.

مواد افزودنی شیمیایی باعث می‌شوند که در بازه زمانی کوتاهی چای خارجی کدر شود، در حالی که چای مرغوب ایرانی با گذشت ساعتها پس از سرو آن در فنجان به سختی تغییر رنگ می‌دهد.

متفاوت بودن چای ایرانی و خارجی در طعم

اگر بر روی محتویات درج شده روی جعبه چای‌های خارجی نگاه کنید به راحتی می‌توانید ببینید که در این چای‌ها از عطرها و طعم دهنده‌های مصنوعی استفاده شده است. هنگامی که در محصول را باز می‌کنید می‌توانید متوجه عطر دارچین، هل و .. شوید که همگی مصنوعی هستند.

همه‌ ما سالها تجربه استفاده از چای ایرانی را داشته‌ایم و دیگر می‌دانیم که عطر و طعم فوق العاده چای با کیفیت ایرانی کاملاً طبیعی است و چنان بوی خوشایندی دارد که به هیچ‌گونه عطر مصنوعی نیاز ندارد. حال با دانستن  فرق بین چای ایرانی و خارجی بهتر است برای حفظ سلامتی خودتان چای ایرانی مصرف کنید. اگر به دنبال محصولی ایرانی و کاملا ارگانیک هستید می‌توانید از مجموعه چای تی‌بالکا اقدام به خرید چای خالص ایرانی کنید.

مطالعه کنید :  خواص چای سبز در بارداری

فرق چای خارجی و ایرانی در استفاده از برگ‌های نامرغوب

همانطور که گفتیم در تولید چای خارجی از افزودنی‌ها و طعم دهنده‌های متفاوت استفاده می‌شود که دلیل استفاده از این مواد افزودنی‌های شیمیایی، این است که اکثر چای‌های خارجی از برگ نامرغوب تهیه می‌شوند.

به طور کلی در مقاله‌های گذشته خود به شما دوستان توضیح داده‌ایم که برگهای بالایی بوته چای مناسبترین بخش برای تولید چای هستند و اکثر برند‌های چای‌ مرغوب دنیا از این بخش از برگ چای استفاده می‌کنند.

اکثر چای‌های خارجی که به سرعت پس از دم کردن رنگ پس می‌دهند جزوه چای‌های درجه ۳ محسوب می‌شوند. در واقع یکی از اصلی‌ترین تفاوت چای خالص ایرانی و چای خارجی در کیفیت برگ‌های چای است.

تاریخچه چای ایرانی

حال که به مقایسه چای ایرانی و خارجی پرداختیم خوب است اندکی شما را با تاریخچه چای ایرانی آشنا کنیم. در گذشته قهوه پر‌مصرف‌ترین نوشیدنی در ایران بوده است. از آنجا که اکثر کشورهای سازنده قهوه از ایران دور بودند و واردات قهوه به ایران بسیار مشکل شده بود، ایرانیان به تدریج چای را وارد لیست نوشیدنی‌های خود کردند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *