فواید-چای-سیاه-برای-پوست-صورت

فواید چای سیاه برای پوست صورت

چای سیاه به دلیل فواید زیادی که برای بدن و خصوصا پوست صورت دارد بسیار مشهور است. ممکن است از خود بپرسید که فواید چای سیاه برای پوست صورت دقیقا چیست و به چه صورت است؟! در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با فواید چای سیاه برای پوست صورت آشنا سازیم.

چای سیاه  بیش از۴۰۰۰ سال پیش در چین شناخته شد و سپس در دارجیلینگ و آسام در هند رشد یافت. ما ایرانیان هرورزه حداقل یک لیوان چای سیاه می‌نوشیم اما آیا می‌دانستید که یک فنجان چای سیاه می تواند علاوه بر طعم مطبوعی که دارد خواص فوق‌العاده‌ای در تازه سازی و جوان سازی پوستتان هم داشته باشد؟

چای به عنوان یک منبع عالی از فاکتور زیبایی طبیعی به نام ” آنتی اکسیدان ” شناخته می‌شود. این فاکتور به طور طبیعی باعث تغذیه و درخشش پوست و سلامتی شما می‌گردد. در این مقاله فواید و مضرات چای سیاه برای پوست صورت را به شما معرفی می‌کنیم. خرید چای ایرانی به صورت مستقیم از تولیدکنندگان مطمئن چای نظیر مجموعه چای تی‌بالکا یک فرصت عالی برای خریدی مطمئن با قیمت هایی منصفانه است.

 

 

آیا چای سیاه پوست صورت را تیره می‌کند؟

جدا از خواص چای سیاه برای صورت و زیبایی، بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که مصرف زیاد چای می‌تواند سبب تیره شدن پوست گردد. به طور کلی لازم است بدانید که خواص چای سیاه برای پوست صورت بسیار زیاد است و به هیچ وجه سبب ایجاد تیرگی در سطح پوست شما نمی‌گردد.

مطالعه کنید :  این تابستان چای را خنک بنوشید

چای نه تنها سبب سیاه شدن پوست صورت نمی‌شود بلکه می‌تواند حلقه های سیاه زیر چشم را به طور کل از بین ببرد؛ زیرا چای سیاه حاوی مقداری کافئین است که می‌تواند رگ‌های خونی زیر پوست شما را منقلب سازد.

 

بررسی خواص چای سیاه برای پوست صورت

 

خواص چای سیاه برای پوست

در این بخش به بررسی فواید چای سیاه برای پوست صورت می‌پردازیم.

  • کاهش پف زیر چشم و رفع تیرگی:

چای سیاه حاوی مقداری کافئین است که رگ‌های خونی زیر پوست شما را منقبض می‌کند. این امر باعث می‌شود تا سیاهی زیر چشم شما به راحتی درمان شود. همچنین باعث کاهش پف زیر چشم نیز می‌شود. شما می‌توانید با قرار دادن کیسه‌های مرطوب چای زیر چشمتان به مدت ۵-۱۰ دقیقه در طول زمان و به طور منظم به رفع حلقه‌های سیاه زیر چشمتان بپردازید. میتوانید با استفاده از این تکنیک ساده و کم هزینه به راحتی در خانه ورم چشمانتان را از بین ببرید.

  • کاهش لکه‌های ناشی از آفتاب سوختگی:

چای سیاه حاوی اسید تاننیک است که از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی و سایر لکه‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض آن محافظت می‌کند. شما می‌توانید با قرار دادن کیسه مرطوب چای به مدت ۳۰ دقیقه در مناطق آسیب دیده چنینی مشکلات پوستی را رفع کنید.

  • استفاده را چای به جای تونر صورت:

 از کیسه‌های چای یا برگ‌های آن می‌توان به عنوان تونر صورت نیز استفاده کرد. خاصیت قابض چای سبب می‌شود تا استفاده از چای سیاه برای پوست صورت مناسب باشد؛ زیرا باعث کاهش چربی صورت و تمیز شدن آن می‌شود. شما با پاک کردن صورتتان به وسیله کیسه‌های چای و یک حوله تمیز می‌توانید نقش یک تونر را ایفا کنید.

  • جلوگیری از علائم پیری زودرس:
مطالعه کنید :  طريقه دم كردن چاي سبز

 چای سیاه حاوی آنتی اکسیدان‌ها و پلی فنول‌هایی است که به دلیل خواصشان علائم پیری را به تأخیر می‌اندازند. شما میتوانید از این مزیت تنها با نوشیدن چای یا گذاشتن کیسه‌های مرطوب آن روی صورت استفاده کنید. همچنین خوب است بدانید که چای سیاه در زمینه کاهش چین و چروک در مقایسه با انواع دیگر چای‌ها موثرتر است.

  • مبارزه با سرطان پوست:

یکی دیگر از فواید چای سیاه برای پوست صورت و بدن انسان خاصیت ضد سرطانی آن است. از آنجا که چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است، طبیعی است که دارای اثر ضد سرطانی نیز باشد. مطابق تحقیقاتی که دانشمندان بر روی موش‌ها انجام داده‌اند، توانستند صحت این اطلاعات را ثابت کنند. سایر مطالعات روی خواص چای سیاه که در مالزی انجام شده است، نشان می‌دهد که استفاده از عصاره چای سیاه بر روی پوست موش‌ها حتی منجر به بهبود زخم نیز گشته است.

بررسی خواص ماسک چای سیاه برای پوست صورت

شما می‌توانید از ماسک چای سیاه برای صورت و رفع جوش و آکنه استفاده کنید. به منظور تهیه یک ماسک مناسب از چای سیاه دستورالعمل زیر را دنبال کنید: یک فنجان آب آماده کنید و سپس کیسه چای سیاه را درون آن قرار دهید. پس از گذشت چند دقیقه زمانی که مشاهده کردید آب قهوه‌ای و تیره شده است کیسه چای را از آن خارج کنید.

سپس دراز بکشید و کیسه چای را روی صورت خود قرار دهید و خصوصاً از این کیسه بر روی مناطق آسیب دیده استفاده کنید. بهتر است کیسه چای را بر روی مناطق T و یا به اصطلاح مناطقی که مستعد لکه و قرمزی هستند بمالید.

مطالعه کنید :  معرفی انواع مختلف چای

 

سوالات متداول در رابطه با فواید چای سیاه برای پوست صورت

  • آیا چای سیاه برای پوست صورت خوب است؟

بله، خواص آنتی اکسیدانی و ترکیبات تئافلاوین موجود در آن برای مراقبت از پوست و مو گزینه‌ای بسیار کم هزینه و مناسب است.

 

  • باید میزان مصرف چای سیاه در روز برای پوست صورت چقدر باشد؟

مصرف روزانه چای سیاه می‌تواند فواید و خواص زیادی برای سلامت و پوست شما داشته باشد. فراموش نکنید که مصرف بیش از اندازه چای در طول روز می‌تواند سبب بروز مشکلات کبدی، قلبی، کم خونی و … گردد.

 

  • مضرات چای سیاه برای پوست چیست؟

تانن یکی از مواد به کار رفته در ساختار چای است. این ماده در نهایت منجر می‌شود تا بدن نتواند مواد زائد را به خوبی دفع کند. همچنین کافئین به کار رفته در چای سبب بروز اختلالات گوارشی می‌شود که در نهایت بر سلامت پوست شما تاثیر می‌گذارد.

 

نتیجه گیری

ما در این مقاله با شما در خصوص فواید چای سیاه برای پوست صورت صحبت کردیم. چای سیاه حاوی آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی گیاهی است که به از بین بردن سموم بدن شما کمک می‌کند و به روند بهبودی پوستتان سرعت می‌بخشد.

چای سیاه با هدف قرار دادن عفونت‌ها و لکه‌های پوستی به نفع پوست شما عمل می‌کند. به تأخیر انداختن علائم پیری و کاهش پف زیر چشم نیز سایر مزایای چای سیاه برا ی پوست هستند. چای مملو از مواد شیمیایی مانند پلی فنول و تانن است که منجر به بازسازی پوست می‌شود. اگر به دنبال خرید چای سرگل هستید مجموعه تی‌بالکا بهترین و مرغوب ترین نوع چایی را به شما می دهد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *