مطالب آموزشی

توصیه های مهم در هنگام خریدن چای

توصیه های مهم در هنگام خریدن چای

توصیه مهم در هنگام خریدن چای

مطمئنا طعم بی‌نظیر یک فنجان چای ایرانی دم کرده، تهیه شده از بهترین و با کیفیت‌ترین برگ چای را هرگز فراموش نخواهید کرد. اما همیشه موارد اصیل و با کیفیت مانند یک چای بی نظیر به سراغ شما نمی‌آیند و برای یافتن آن‌ها باید طعم‌ها، کیفیت و رایحه‌های مختلف را امتحان کرده و با استفاده از راهنمای خریدن چای، به ایده‌آل‌ترین آن‌ها دست یابید.
اگر شما نیز در پی چشیدن طعمی بی‌نظیر هستید، راهنمای خریدن چای می‌تواند برای شما مناسب باشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نکات مهم خریدن چای را برای شما بیان کنیم.

 

راهنمای خریدن چای و روش های تشخیص چای خوب

انواع چای را بشناسید: 

 برای پیدا کردن طعم موردنظر و مطابق با سلیقه شما، لازم است که طعم چند نوع مختلف چای را بررسی کنید. طعم چای می‌تواند مهمترین راهنمای خریدن چای و استفاده مجدد از آن باشد. چای را آهسته میل کنید و اجازه دهید که روی قسمت‌های مختلف زبان شما قرار گیرد. چای سبز طعمی طراوت بخش و چای سیاه، طعمی عمیق‌تر و شدیدتر دارد. اگر هنگام نوشیدن چای طعم ناخوشایند یا شیمیایی‌مانند حس کردید، نشان‌دهنده این است که چای شما بی‌کیفیت و یا کهنه است.

 

  • ظاهر چای را بررسی کنید

چه مدل چایی بخریم

شکل و مشخصات ظاهری از موارد مهم در خرید چای است. به عنوان مثال معمولا برگ‌های کمرنگ چای‌های سبک و ملایم، و برگ های تیره‌تر، چای‌های سنگین هستند.
چای‌های برگ بلند، معمولا با ظرافت و احتیاط فرآوری می‌شوند تا میزان شکستگی برگ‌های چای به حداقل برسد. چای سرگل بهاره هم معمولا برگ‌هایی کوچک و ظریف دارد. در نتیجه این برگ‌ها عطر و طعم یک چای خوب را حفظ کرده و کیفیت بالایی دارند. چای‌هایی با برگ‌های ترد و ساقه و تکه چوب زیاد، معمولا گزینه مناسبی نیستند و عطر کمتری خواهند داشت.

مطالعه کنید :  فواید چای سیاه برای پوست صورت

 

  • چای را لمس کنید

لمس برگ چای یکی از موارد مهم برای خرید چای است. با این کار می‌توانید کیفیت برگ‌های چای را حس کنید. برگ چای با کیفیت، نباید با لمس ملایم خرد یا متلاشی شود. همچنین برگ‌های سبک، برگ‌های خشک شده و یا کهنه هستند.

 

  • عطر برگ ها، بهترین راهنمای خرید چای است

بو و عطر برگ‌های چای موردنظر را بررسی کنید. تازه بودن و کیفیت چای از بوی آن مشخص بوده و راهنمای خریدن چای خوب است. مهم نیست که چه نوع چای مدنظر شماست. چای تازه عطر متمایزی دارد. اگر بوی کمی استشمام می‌کنید، یعنی چای بی‌کیفیت یا کهنه است. برگ چای سبز، عطری مانند گیاه و ساختاری سبک و چای سیاه نیز عطری مانند خاک، با رایحه گل دارد. در واقع عطر و رنگ چای، گویای همه چیز است. زمانی که برگ‌ها کم رنگ شده و بدون بو هستند، احتمالا چای کهنه است.

 

  • مشخصات چای را بررسی کنید

همیشه قبل از خرید چای، توضیحات و مشخصات چای را به دقت بخوانید. مشخصات و اطلاعات درج شده در بسته‌بندی چای، دقیق‌ترین راهنمای خریدن چای است. چای با مواد اضافه، مانند انواع طعم دهنده‌ها، یا شیرین کننده‌ها، اثراتی بر سلامتی دارند. همچنین ممکن است به برخی مواد حساسیت داشته باشید، در این صورت، مطالعه توضیحات می‌تواند به شما کمک کند.

 

چای خشک یا چای کیسه ای؟

چای خشک و چای کیسه‌ای، مزایا و معایب خاصی دارند. در هنگام خریدن چای باید بدانید که چای خشک برای تقویت حواس و آرامش مفید است. چای خشک به دلیل این‌که برگ‌های چای فشرده نشده و در کیسه جمع نشده‌اند، طعم و رایحه اصلی خود را حفظ کرده‌اند.
دم کردن چای خشک احتیاج به زمان و تجربه بیشتری دارند. در نقطه مقابل برای آماده‌سازی چای کیسه ای، تنها چیزی که نیاز دارید، یک فنجان آب جوش است. اگر می‌خواهید طعم و عطر واقعی چای را تجربه کنید، چای خشک در راهنمای خریدن چای، گزینه مناسب برای شماست. چای کیسه‌ای اگرچه کاربرد آسان‌تری دارد، اما تجربه منحصر به فردی مانند چای خشک ارائه نمی‌دهد.

مطالعه کنید :  کاهش کلسترول از خواص چای سیاه

 

روش آماده‌سازی یک چای منحصر به فرد

چایی چی بخریم

مقدار چای که باید استفاده کنید با توجه به نوع و ترکیبات چای متفاوت است. اما معمولا برای چای سبز و سیاه، یک قاشق چای‌خوری، به ازای هر نفر کافی است. زمان دم کردن چای بسته به ترکیبات و نوع چای متفاوت است. چای خشک را در آب گرم ریخته و اجازه دهید به مدت زمان مشخص، متناسب با نوع چای دم بکشد.
بهتر است از آب تصفیه شده استفاده کنید. دمای آب را متناسب با چای موردنظر تنظیم کنید. برخی چای‌ها تنها به آب جوش نیاز دارند. در حالی که برخی از آن‌ها مانند: چای سبز، نسبت به آب با دمای پایین‌تر از جوش حساس‌ترند. بهتر است چای را در فاصله زمانی کمی پس از دم کشیدن بنوشید. هر چه از زمان دم کردن چای بگذرد، بر طعم و عطر آن نیز تاثیر می‌گذارد.
اگر طعم چای تلخ بود، ممکن است به دلیل این باشد که چای را در مدت زیادی در آب جوش قرار داده‌اید. همچنین اگر چای شما بی طعم است، ممکن است چای به اندازه کافی دم نکشیده باشد و یا دمای آب مناسب نبوده است.

کلام آخر

در این مقاله سعی داشتیم توصیه‌های مهم در مورد خرید چای را بیان کنیم، چرا که چای، جایگاه خاصی در برنامه روزانه خانواده‌های ایرانی دارد. چای خواص مختلفی از جمله تقویت حواس و ایجاد آرامش دارد. از این رو طرفداران زیادی داشته و همه افراد تمایل دارند طعم مطلوبی از چای دریافت کنند. روش‌های ارائه شده در این مطلب می‌توانند راهنمای خریدن چای خوب ایرانی، برای شما باشد.

مطالعه کنید :  معرفی انواع مختلف چای

 

منبع

https://cafimafi.com/mag/guide-to-buying-quality-tea-and-the-health-benefits-of-black-green-white-and-herbal-tea-demonush/

امتیاز دهید...
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟