خرید چای ایرانی سرگل بهاره تی‌بالکا

 

روز جهانی آگاهی از اتلاف مواد غذایی و مواد زائد

امسال برای اولین بار روز جهانی آگاهی از هدر رفتن مواد غذایی و مواد زائد را جشن می گیریم. این جشن همزمان با بیماری همه گیر COVID-19 رخ می­دهد که بیداری جهانی را در مورد نیاز به تغییر شکل و تعادل در راه تولید و مصرف غذای ما ایجاد کرده است.

بیماری همه گیر COVID-19 در بسیاری از کشورها چالش­های مهمی را برای امنیت غذایی ایجاد کرده است. اختلالات در زنجیره­های تأمین، اقدامات قرنطینه­ای، تعطیلی بسیاری از صنایع جهانگردی و مدارس … همه این اقدامات منجر به از دست دادن بازارهای تولیدکنندگان و توزیع کنندگان شده است و متعاقبا موجب به وجود آمدن شرایط بحرانی مقابله با مواد زائد غذایی گردیده است.

همچنین در بخش زنجیره تأمین، براساس وحشت خریداران و تمایل مصرف کنندگان به خرید کالا و ذخیره سازی آن، سوپرمارکت­ها  که تامین کنندگان اصلی موادغذایی هستند تلاش می­کنند تا قفسه­های خود را پر کنند ولی قادر به تامین موادغذایی نیستند. از طرف دیگر موادغذایی خریداری و ذخیره شده توسط خانوارها به دلیل نگهداری نامناسب و یا اتمام تاریخ مصرف به عنوان ضایعات دور ریخته می­شوند.

برای ارتقا و اجرای تلاش­های جهانی در جهت حل این مسئله، باید بیش از هر زمان دیگری از اهمیت موضوع اتلاف مواد غذایی و زباله­ها آگاه باشیم. به همین دلیل ، در سال ۲۰۱۹، هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ۲۹ سپتامبر را به عنوان روز جهانی آگاهی از هدر رفتن مواد غذایی با شناسایی نقش اساسی که تولید پایدار در ارتقا امنیت غذایی و تغذیه ایفا می­کند، تعیین کرد. بدون شک، این روز بین المللی جدید برای دستیابی به اهداف ما “مصرف و تولید مسئولانه”، که به مبارزه علیه گرسنگی و تغییرات آب و هوایی کمک می کند، با چالش­های زیادی روبرو است.

مطالعه کنید :  چگونه چای مرغوب بخریم؟ روش های تشخیص چای مرغوب برای خرید

بازگشت به صفحه اصلی

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *