بهبود-سلامت-استخوان-با-چای-سیاه

بهبود سلامت استخوان با چای سیاه

چای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیاست که فواید زیادی برای بدن انسان دارد. نوشیدن دو فنجان چای سیاه برای سلامت قلب و عروق و جلوگیری از بیماری های عفونی و کاهش ابتلا به سرطان کمک می کند. اما چای سیاه خواص دیگری هم برای بدن دارد آن هم تضمین بهبود سلامت استخوان است. ما در این مقاله به بررسی ضرورت مصرف چای سیاه برای استخوان‌ها می‌پردازیم.

چای سیاه برای استخوان مضر است یا مفید

یکی از فواید معجزه آسای چای سیاه جهت پیشگیری از پوکی استخوان و افزایش تراکم استخوان، نوشیدن دو فنجان از این نوشیدنی پر فایده در روز است. برخی از مطالعات پیرامون مصرف چای در مجله آمریکایی تغذیه بالینی به چاپ رسیده‌است که نشان داده‌است نوشیدن چای باعث افزایش چگالی استخوان‌ها می‌شود.

 در بریتانیا مطالعه‌ای بر روی زنان مسن صورت گرفت، آن ها از ۲۵۶ زن، بین ۶۵ تا ۷۵ سال برای شرکت در تحقیق دعوت کردند. سپس محققان چگالی جرم استخوان‌ها را در ستون فقرات و استخوان‌های گردن و لگن این افراد اندازه‌گیری کردند. برخی از زنانی که چای به مقدار مناسب مصرف کرده‌بودند در مقایسه با زنان دیگر غیر چای‌خور ۵ درصد به تراکم استخوان‌هایشان اضافه شده بود. نتایج این تحقیقات فواید چای سیاه بر استخوان را نشان داده است.

ضرورت مصرف چای برای داشتن استخوانهای سالم 

محققان این تحقیق علت این تراکم استخوان را به فلاونوئیدهای درون چای سیاه نسبت داده‌اند. این تحقیقات ضرورت مصرف چای سیاه برای داشتن استخوانهای سالم را به اثبات رساند.

مطالعه کنید :  چرا چای داغ نخوریم؟

 این مطالعات نشان داد که فلاونوئیدهای داخل چای سیاه از استخوان‌ها در برابر پوکی محافظت می‌کند. اما برای اینکه تاثیر چای سیاه بر استخوان‌ها را افزایش دهید و بهترین نتیجه را از مصرف چای بگیرید، باید به برخی از نکات توجه کنید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

نکاتی در رابطه با سلامتی استخوان ها با چای سیاه

 استفاده از آب مقطر

موقع نوشیدن چای باید مراقب فلوراید‌ داخل آب باشید. این ترکیبات بسیار سمی هستند و در استخوان‌ها انباشته می‌شوند و تراکم استخوان‌ها را کمتر می کنند. برخی از تحقیقات نشان داده‌است که اگر فلوراید داخل آب معمولی را در داخل چای سیاه بریزید، پیوند فلانوئیدها را شکسته و اثر آن‌ها را خنثی می‌کند. به همین خاطر بهتر است که چای را در آب جوشیده دم نمایید.

چای های ارگانیکی

برای اینکه اثرات این چای را برای استخوان‌هایتان افزایش دهید بهتر است از نوع ارگانیک آن استفاده کنید چون سموم و آفت‌کش‌هایی که به چای‌های غیر ارگانیک اضافه می‌شوند ممکن است برای سلامت انسان مضر باشند. پس بهتر است که از مواد ارگانیک و نوع با کیفیت و مرغوب چای سیاه استفاده کنید.

 اطمینان از قلیایی بودن آن

برای حصول نتیجه بهتر می‌توانید چای سیاه خود را با مواد قلیایی کننده مصرف کنید. برای مثال لیمو ترش که در میان مواد اسیدی دسته‌بندی می‌شود، پس از هضم کاملا قلیایی شده و PH بالاتر از ۷ پیدا می‌کند. به همین منظور می‌توانید به چای سیاه‌تان لیمو ترش اضافه کرده و آن را متعادل سازید. اما نمی توانید مکمل کلسیم خود را به همراه چای سیاه مصرف کنید زیرا چای قبل از کلسیم وارد جریان خون می‌شود و اثر کلسیم را خنثی می‌کند.

مطالعه کنید :  چای را بیشتر بشناسیم

پرهیز از مصرف قند و شکر برای سلامت استخوان با چای سیاه

مصرف قند و شکر تاثیرات چای سیاه بر استخوان‌ها را کاهش می‌دهد. برای اثر‌بخشی بیشتر، بهتر است برای شیرین کردن طعم چای سیاه به آن عسل طبیعی اضافه کنید و از مصرف قند و شکر دوری کنید.

چای سیاه نیز به خاطر آنتی اکسیدان‌ها و تئوفلاوین موجودش باعث افزایش تراکم استخوان می‌شود و به این شکل از پوکی استخوان در پیری جلوگیری می‌کند. اما برای اینکه با مصرف چای به تراکم استخوان‌هایتان کمک کنید، باید از مصرف قند و شکر در کنار چای سیاه دوری کنید، چای ارگانیک بنوشید و برای خواص بیشتر در کنار چای خود از لیمو استفاده کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *