چای-سرگل-بهاره-چیست؟

با نوشیدن چای اگر خنک باشیم، ما را گرم می­کند، اگر بیش از حد گرم شویم، ما را خنک می­کند و اگر افسرده شویم، ما را تشویق می­کند (علاوه بر این ، دارای چندین مزیت است). چای بعد از آب دومین نوشیدنی پر مصرف در جهان است و ظاهراً راه حل همه شرارت­ها را دارد. از زمان سلسله چینی باستان تا به امروز، چای قدرت خود را به ما نشان داده است و ارتباط بسیاری با آئین­های آرامش بخش و مقدس دارد. این مقاله برای کسانی است که عاشق مسافرت هستند و هنوز هم فکر می­کنند یک لیوان چای بیش از نوشیدنی است…

هم چنین شما کاربران گرامی ، میتواندی برای خرید چای سرگل بهاره به قسمت فروشگاه ما مراجعه کنید.

هند: سرزمین چای

به خودتان لذت یک چای شیرین و کمی ادویه دار را هدیه کنید.

اگر فرصتی برای بازدید از هند شگفت انگیز دارید، از موزه چای Munnar دیدن کنید. در اینجا با تولید سنتی چای آشنا می­شوید

ژاپن:

در ژاپن چای بخش مهمی از فرهنگ غذایی است. اگرچه، تنوع چای در اینجا بسیار زیاد است ، وقتی شخصی کلمه “چای” را بدون مشخص کردن نوع ذکر می­کند ، سبز به آن ارجاع می­شود (چای سبز و چینی نیز یکی از محبوب­ترین آنها هستند). مراسم چای در اینجا به عنوان کته شناخته می­شود که شامل سرو چای سبز به گروه کوچکی از مردم در یکی از آن چایخانه­های محبوب است.

برای کسانی که می خواهند تجربه چای واقعی را تجربه کنند، پرواز به توکیو را پیشنهاد می­کنیم تا فرصت برای بازدید از یکی از اتاق­های محبوب چای را از دست ندهند.

مراکش: چای نعنا ، قلب فرهنگ

تقریباً غیرممکن است ۲۴ ساعت در یک شهر مراکش باشید و چای داغ برایتان سرو نشود. چای Touareg یا چای نعناع مراکش به معنای واقعی کلمه قلب فرهنگ آنها است. به شدت با عمل مهمان­نوازی مرتبط است ، چای نعناع سه بار با ۳ لیوان متفاوت که هر کدام بیان مفهوم خاصی از معنی – زندگی ، عشق و مرگ – برای میهمانان سرو می­شود.

نیوزلند: “چای خوری

به گفته مورخان، نیوزیلند با ورود مبلغان انگلیس مقادیر قابل توجهی چای را در قرن نوزدهم وارد کرد. امروزه مردم با انواع دیگری از چای مانند چای سبز ژاپنی، مخلوط­هایی مانند خاکستری گوش و چای های چینی مانند اولونگ آزمایش می­کنند. مانند آمریکا، علاقه به این نوشیدنی از شهرت چای و فواید سلامتی آن ناشی می­شود.

 

ایالات متحده

چه سرد و چه گرم، صبح و شب، چای در سال ۲۰۱۴ یکی از محبوب­ترین نوشیدنی­های غیر­الکلی در ایالات متحده است. در اینجا می­توان چای سبز، قرمز و حتی چای اولونگ، چای سنتی چینی را یافت. به این معنا، نوع چای اهمیتی ندارد زیرا همه آن­ها در رژیم غذایی سالم مردم آمریکای شمالی گنجانده شده­اند. امروز می­توان گفت که قهوه هنوز هم برای مراسم صبحگاهی ترجیح داده می­شود ، چای یخ اغلب با ناهار مصرف می­شود و انواع چای­ها عصرها مست است.

مطالعه کنید :  آموزش نحوه دم كردن چای ايرانی

 

 

تایلند: یک چای بسیار مرسوم، مد روز

چه کسی چای تایلندی را امتحان نکرده است؟ این همچنین یکی از محبوب­ترین چای­های جهان است. این ماده از چای قرمز بسیار پخته ساخته شده است که معمولاً حاوی آنیسون، رنگ آمیزی مواد غذایی قرمز و زرد و گاهی اوقات سایر ادویه­ها نیز هست. چای تایلندی به ویژه در جنوب شرقی آسیا و در بسیاری از رستوران­های آمریکایی و اروپایی که غذای ویتنامی و تایلندی را سرو می­کنند ، مصرف می­شود.

 

انگلیس: چای کلاسیک بعد از ظهر

همه ما می­دانیم که انگلیس مکانی در روی زمین است که مردم حتی می­توانند یک لیوان چای را حتی قبل از رفتن به رختخواب بنوشند. بله ، مردم انگلیس نمی­توانند بدون این نوشیدنی باستانی که از زمان امپراتوری انگلیس از هند آورده اند زندگی کنند. با وجود فرهنگ قهوه، چای هنوز اولین نوشیدنی گرم است که توسط مردم انگلیس انتخاب شده است.

اگر فرصتی برای بازدید از لندن دارید، دریغ نکنید که یک بعد از ظهر را در Orangeries بگذرانید، بهشتی برای دوستداران چای کلاسیک در قلب شیک غربی لندن.

چای تایلندی ریشه­های خود را در بحبوحه جنگ یافت، اما یک جنگ داخلی به جای یک جنگ استعماری مانند بیشتر کشورها است.

سنت­های انگلیس

انگلیسی­ها (جمعیتی حدود ۵۹ میلیون نفر) هر روز ۱۶۵ میلیون فنجان چای می­نوشند ، ۹۸٪ انگلیسی ها چای را با شیر می نوشند ، اما فقط ۳۰٪ قند را در چای اضافه می کنند. ۴۰٪ از کل مایعات در انگلیس ۴۰٪ است. ۸۶٪ از کل چای مصرفی در خانه و ۱۴٪ خارج از آن مصرف می شود.

طبق عقاید چای انگلیسی در سنت­های نوشیدن چای، صرف نظر از زمان یک روز، باید انواع مختلفی از آن ارائه شود تا همه بتوانند چای متناسب با ترجیحات و روحیه خود را انتخاب کنند. این یک ابراز احترام است که کل آیین چای انگلیسی را در بر می گیرد. چای انتخاب شده در یک قوری شخصی تهیه می­شود و با آب جوشیده شده شستشو می­شود ، حتی اگر این کیسه­های چای باشد. دم کردن، صرف نظر از نوع، باید ۳ تا ۵ دقیقه تزریق کند، در غیر این صورت چای تمام فضایل خود را نشان نمی­دهد.

مطالعه کنید :  بهبود سلامت استخوان با چای سیاه

در حالی که چای دم می­کند، شیر، شکر، لیمو و غیره و همچنین یک گلدان جداگانه با آب جوش – برای رقیق کردن چای تا حد مطلوب قدرت وجود دارد. با خنک شدن آب، کتری­ها جای خود را به جای جدیدی می­دهند – این نیز به عنوان تجلی احترام، اجباری برای قوانین و مقررات انگلیسی شناخته می­شود.

سنت سرو چای با شیر مستحق توجه ویژه است. شیر یک ویژگی ضروری مراسم چای در انگلیس است. برای کاهش اثرات کافئین به انواع مختلف چای هندی و سیلون اضافه می­شود و باعث می­شود نوشیدنی آن طعم کمتری داشته باشد. انگلیسی­ها بیش از دویست سال است که در مورد آنچه باید ابتدا در فنجان ریخته شود، چای یا شیر، بحث و گفتگو کردند. حامیان و مخالفان هر دو نسخه در دفاع از مواضع خود استدلال­های شدیدی را ارائه می دهند، اما آداب و رسوم هر دو روش اختلاط را می­پذیرد. به جای شیر، گاهی یک تکه لیمو یا نارنگی را داخل چای می­گذاریم.

به طور سنتی چای با نان تست و کلوچه سرو می­شود. همچنین می­توانید نان، کره، بیسکویت، مربا، همه چیزهایی را که برای طراوت خود با یک فنجان چای تهیه می­کنید ، تهیه کنید.

لازم به ذکر است که در سال­های اخیر در انگلیس عمدتا از کیسه­های چای استفاده می­شود که نزدیک به ۹۰ درصد است. در همان زمان، بریتانیا محافظه­کار از قوری­ها امتناع ورزید. به جای برگ­های چای، آن­ها یک کیسه چای می­گذارند. این کیسه چای معمولی ما با نخ نیست (در انگلیس به آنها “کیسه­های یک لیوان” گفته می­شود) ، بلکه یک کیف بزرگ برای قوری­ها است که ۹۸٪ از بازار چای بسته­بندی شده در انگلیس را اشغال می­کند.

یک انگلیسی انگلیسی بالغ روزانه شش فنجان چای می­نوشد. نوشیدن چای معمولاً در اوایل صبح آغاز می­شود. ساعت شش صبح انگلیس «چای صبح» را می­نوشد. هنگامی که مهمان تازه از خواب بیدار شده است، در هتل­ها سرویس دادن آن به طور مستقیم در رختخواب معمول است. چای صبحگاهی قوی به تسکین خواب­ آلودگی در هوای ابری سرد، بسیار مکرر در جزایر بریتانیا کمک می­کند.

ساعت هشت صبح صبحانه وجود دارد که با یک فنجان چای به همین نام تکمیل می­شود. با توجه به استحکام مخلوط، متشکل از چای­های هندی، سیلان و کنیا چای معمولاً با شیر رقیق می­شود.

برنامه بعدی ناهار، جایی بین صبحانه دوم و شام است که در طی آن لزوماً «یک فنجان خوب چای» مصرف می­شود.

مطالعه کنید :  طريقه دم كردن چاي سبز

افتخار مقدس برای بریتانیایی­ها “چای بعد از ظهر” ، که به منظور خاموش کردن احساس گرسنگی که بین ناهار و وعده غذایی شام غروب ایجاد می­شود.

محبوب­ترین نوشیدنی چای انگلیسی «ساعت پنج» است که در سراسر ایالات متحده ترتیب داده شده است. در این زمان همه فروشگاه­ها و موسسات، دفاتر و بانک­ها بسته شده­اند – همه در حال نوشیدن چای هستند. هیچکدام از سران جرات نخواهند کرد که زیردستان خود را برای استراحت یک فنجان چای در ساعت پنج عصر منع کند: این مرحله ممکن است تأثیر بسیار منفی بر روابط موجود در تیم داشته باشد. جالب اینجاست که “ساعت پنج” به زور در سال ۱۸۵۱ در انگلستان معرفی شد – در آن زمان دولت به طور جدی نگران مسئله اعتیاد به الکل بود. طبق قانون ویژه ، مسئولان ، کارگران و ملوانان باید پانزده دقیقه استراحت را برای چای تهیه کنند. این قانون درک و تقدیر را در توده ها پیدا کرده است ، و به طرز فجیعی ، در حال حاضر داوطلبانه ، امروز نیز دنبال می شود.

عصر انگلیس ها با خانواده خود به شام می روند. در طول وعده غذایی بزرگ ، آنها درباره وقایع روز ، سیاست و ورزش بحث می کنند. در آن زمان از روز مخصوصاً پرطرفدار، چای­های نرم و آرامش بخش با طعم ترنج است. معروف­ترین چای «عصرانه» است. دریافت این چای متعلق به چارلز گری – عضو پارلمان انگلیس و دیپلمات تأثیرگذار است. انواع مختلفی از چای «ارل گری» وجود دارد که طبق دستور العمل­های اختصاصی توسط شرکت­های مختلف تکثیر می­شود.

روسیه: Zavarka برای مهمانان

تاریخ این کشور به ما می گوید که در طول پیروزی بلشویک­ها در جنگ داخلی بود که سربازان و کارگران صنعتی شروع به تهیه چای رایگان کردند که تا آن زمان به عنوان کالای طبقاتی در نظر گرفته می­شد. امروزه بیشتر روس­ها از آنچه آنها را Zavarka می نامند، لذت می برند، یک چای بسیار قوی که در یک قابلمه چای مجزا تهیه شده است و به میزبان اجازه می­دهد تا در چند دور به میهمانان خدمت کنند.

 

چین: سلسله چای

برای مردم چین چای مترادف زندگی است. آن­ها اولین کسانی بودند که برگ چای را کشف کردند و از آن زمان تاکنون چای می­نوشند. به دلیل موقعیت جغرافیایی، بسیاری از مناطق در سراسر کشور انواع مختلف چای را پرورش می­دهند. هنر تهیه چای با نام “چا دائو” خوانده می­شود، که به زودی بعنوان یکی از مهم­ترین فرهنگ­هایی که ژاپن از چین آموخته بود پذیرفته شد.

 

 

 

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *